Think Stage webinar series

Online, с 10 по 14 декабря

Друзья, 10-14 декабря мы запускаем серию вебинаров Think Stage webinar series.

5 вебинаров предназначенных для бизнес-аналитиков, инженеров работающих с требованиями, продакт менеджеров, а также в для всех других проектных ролей которые в той или иной мере работают с требованиями.

Каждый вечер, начиная с 10 декабря и заканчивая 14 декабря, с 19.00 и до 21.00 мы будет говорить о бизнес-анализе, инженерии требований и продакт менеджменте.

Вас ожидает:

5

Вебинаров

По 1,5 — 2 часа

10

Часов

Общая длительность

ТОП

Спикеры и эксперты

по бизнес-анализу и продакт менеджменту

Возможность

расширить горизонты

и структурировать знания

Расписание

дата

время

Тема

Докладчик

Уровень

10 декабря 19.00 - 21.00 Building Great Backlog with Epic User Stories by Yuriy Gaiduchok Юрий Гайдучок #INTERMEDIATE #SENIOR
11 декабря 19.00 - 21.00 Что делать, если ты любишь рисовать, а надо писать документы? Николай Шмаркатюк #INTERMEDIATE #SENIOR
12 декабря 19.00 - 21.00 Diamonds are a BA’s best friend - The power of Design Thinking Hans van Loenhoud #INTERMEDIATE #SENIOR
13 декабря 19.00 - 21.00 Спіральна динаміка як фреймворк для комунікацій і переговорів із стейкхолдерами Евгений Осьмак #INTERMEDIATE #SENIOR
14 декабря 19.00 - 21.00 Engaging the team throughout the process of product discovery and creation – when and how? Nikolova Zornitsa #INTERMEDIATE #SENIOR

Спикеры

Николай ШмаркатюкНаписание документов важная, но далеко не самая интересная и увлекательная часть работы аналитика. Гораздо интереснее бывает заниматься визуализацией и моделированием. В докладе я хочу поделиться своим практическим опытом использования автогенерации документации из инструментов моделирования и прототипирования на протяжении всего жизненного цикла требований, что очень сильно уменьшает рутину.

Country: Ukraine
Company: Materialise
Position: Functional Analyst
Speech, master-class language: Русский
Functional Analyst @Materialise 9 лет практического опыта в качестве бизнес и функционального аналитика в продуктовых и аутсорс компаниях. Участвовал в большом количестве проектов в различных отраслях.

Сертифицированый тренер курсов для аналитиков на базе IREB Foundation Level с 2016 года.

Юрий ГайдучекЧи хотіли би ви покращити ваші історії користувачів? Чи є у вас проблеми із якістю набору завдань (беклогу)? Юрій розповість чому потрібні історії користувачів, техніки для досягнення високої якості в їх створенні, зв’язки із великими історіями (Епіками) та технічними (нефункціональними) вимогами, специфіку для розподілених команд, та найкращі практики для управління набором завдань (беклогом) із вищою передбачуваністю та якістю. Презентація розрахована на аналітиків, проектних менеджерів, UX спеціалістів, лідерів тестування та розробки із середнім рівнем досвіду.

Після 15 років у професійних сервісах ІТ, Юрій Гайдучок має різносторонній практичний  досвід у лідерстві бізнес аналізу, продуктового менеджменту, та бізнес трансформації . Крім прямого залучення до проектів зі стратегічними клієнтами, він побудував компетенції на рівні компанії та створив портфоліо відповідних сервісів для декількох великих компаній. Міжнародний спікер, має ряд професійних сертифікацій. Нагороджений як найкращий професіонал у бізнес аналізі 2017 від IT Awards Ukraine.

Євген ОсьмакКомунікувати зі стейкхолдерами, формувати очікування, розуміти їх і бути зрозумілими — без цього важко уявити успішний проект чи продукт. Але комунікація це в першу чергу те, що відбувається в голові у слухача. Як швидко зорієнтуватись, що є фундаментально важливим для співрозмовника? Як адаптувати свій меседж до конкретного стейкхолдера? Розберемось на семінарі за допомогою підходів спіральної динаміки.

Country: Ukraine
Company: Zeppelin International
Position: Head of IT
Speech, master-class language: Ukraine
Євген Осьмак – ІТ директор холдингу «Zeppelin International», Швейцарія. Консультант з питань цифрової трансформації і стратегії/архітектури підприємства. Експерт і тренер щодо персональної і командної продуктивності. Досвід в управлінні 10 років. Був задіяний у проектах стратегічних змін у ролі key-note speaker і фасилітатора на групах 40 і 80 учасників

Hans van LoenhoudDesign Thinking, what is it anyway?
A method – an approach – a culture – a mindset? Yes, indeed, all of it!
Design Thinking is becoming increasingly popular among developers who want to deliver better solutions to their users;
innovative solutions for wicked, ill-defined, indeterminate problems – the problems that organizations are really concerned with today, but that they cannot put into words for their IT staff.
Design thinking is a solution seeking process that incorporates:
Human-centered design
Iterative approach with a focus on learning by doing: ‘Fail faster to succeed sooner’
Multiple candidate solutions instead of early committing to one ‘nearly correct’ solution
Quick, low cost mock ups or prototypes for evaluation within the design team and by users
Direct and collective participation, observation and evaluation by members of the design team
A core idea in all Design Thinking is the ‘diamond’: an alternation between divergent thinking, to generate a rich set of innovative ideas, and convergent thinking, to focus on a single, valuable, working solution.
Three varieties of Design Thinking prevail today:
The Double Diamond, developed by the British Design Council
The Stanford d.School 5-Stage approach: Empathize – Define – Ideate – Prototype – Test
The Designing for Growth approach by Liedtka and Ogilvie: What is? – What if? – What wows? – What works?
To stimulate the application of Design Thinking on a professional level, recently a 2-days foundation level training has been introduced, that allows IT-professionals to acquire the right skills for using it in their projects. This training concentrates on the Designing for Growth approach

Country: The Netherlands
Company: Taraxacum | Amsterdam University of Applied Sciences | International Requirements Engineering Board
Position: Consultant | Lecturer | vice-president
Speech, master-class language: English
Hans van Loenhoud graduated as a biologist and worked in ecological research at the University of Amsterdam.

In 1980 he switched to IT and started his career as a Cobol programmer. For more than ten years, he was involved in development projects for customers in finance, industry and government. Later, he specialized in consultancy on data management, information management and quality management.

Around Y2K Hans entered the field of software testing and worked as a test manager in various projects. For many years, he has been board member and chair of TestNet, the Dutch association of professional software testers.

During his work as a tester, he took interest in requirements engineering, because he is convinced that good requirements are a prerequisite for professional testing and that both cannot deliver value without each other. Nowadays, he is committed to build the bridge between the two disciplines, as a regular writer and speaker on these topics and as a trainer for ISTQB, TMap, IREB and iSQI courses.

In his own company Taraxacum, he works as a consultant and trainer in the Netherlands. At the Amsterdam University of Applied Sciences, he gives lectures on software testing and requirements engineering. As member and 2nd chair of the International Requirements Engineering Board, he helps in further developing the Requirements Engineering discipline.

Nikolova ZornitsaFor product managers, especially those working in Agile environments, it is essential to keep the development teams engaged and to partner with them to create a valuable, feasible, and robust product. It is often difficult, however, to find the healthy balance of including teams into the process of product discovery and backlog grooming, without impeding what is their primary goal – to deliver high-quality software.

In this webinar, we’ll talk about some of the ways to keep this healthy balance. We’ll explore some tools and techniques that help product managers deliver their vision, and work with the teams to further expand it to an operational backlog, and meaningful deliveries.

Country: Bulgaria
Company: Leanify Ltd, ISPMA
Position: Founder, Consultant
Speech, master-class language: English
Zornitsa Nikolova is a co-founder and managing partner of Leanify Ltd. – a company focused on Lean and Agile training, mentoring, and coaching. Zornitsa has an extensive experience in software product development both in large enterprises and at startups. Currently, she works as a trainer and a coach with companies and individuals who are looking to apply agile approaches to product development. In addition to her consulting practice, Zornitsa is engaging with startups as a co-founder and mentor. She teaches classes in Agile project and product management at the Software University, New Bulgarian University, and VUZF in Bulgaria.

Before her career as a trainer and coach, she worked at SAP as a development manager and before that as a Product Owner. Zornitsa holds an MA in International Relations, EMBA from Cotrugli Business School, and she is a Certified Scrum ProductOwner (with Scrum Alliance), a Professional Scrum ProductOwner (with Scrum.org), and an Associated Certified Coach (with the International Coach Federation).

Стоимость

799UAH

5 вебинаров
купить

999UAH

5 вебинаров + запись
купить